Future of Work Guide

Maak jouw organisatie startklaar voor de toekomst

Nu het langzaam maar zeker weer mogelijk is om elkaar te ontmoeten, moet je als organisatie nadenken over de toekomst, en hoe je daar het beste op inspeelt.

Hoewel sommige organisaties weer helemaal terug willen naar kantoor, en anderen volledig thuis blijven werken, kiezen de meesten voor een hybride optie. Werknemers willen flexibiliteit en keuzevrijheid, zo tonen onderzoeken aan1. Ze bepalen liefst zelf waar ze werken: of dat nu thuis is, op kantoor of in een koffietent. Hoe ga je als werkgever om met deze veranderde behoefte?

Download en lees meer

In deze Future of Work Guide zetten we vier belangrijke tips om je klaar te maken voor de toekomst van werk op een rij:

  • Baseer jouw werkcultuur op vertrouwen en inclusie;
  • Houd voldoende rekening met persoonlijke ervaringen;
  • Verander de doelstellingen van jouw gebouw;
  • Laat afstand geen obstakel zijn om mensen aan te nemen.

Benieuwd naar de uitleg en toelichting op deze tips? Vul het formulier hiernaast in en ontvang de Future of Work Guide in je mail.

Download de Future of Work Guide!

Leer hoe jij jouw organisatie startklaar kan maken voor de toekomst van werk.

Talkshow

Going Hybrid: The Role of a Hybrid Workspace

Als er iets duidelijk is geworden de afgelopen 1,5 jaar, dan is het wel dat de workspace hybride moet worden. Maar, hoe ziet dat eruit? En, hoe optimaliseren we de services en ervaringen van werknemers, patiënten of studenten?

In de eerste aflevering van de interactieve talkshow ‘Going Hybrid: The Role of a Hybrid Workspace’ geven we je een nieuw perspectief op hoe je een hybride workspace moet benaderen. We bespreken de do’s en don’ts en geven je inzicht in welke techniek een belangrijke rol speelt.

Dit alles doen we in aanwezigheid van vooraanstaande gasten:

Vul het formulier hiernaast in en bekijk de talkshow on demand. 

Bekijk de talkshow!

Leer meer over de rol van een hybrid workspace.

E-book

4 technische oplossingen voor efficiënte zorg in het ziekenhuis en vanuit huis

Elke investering in het ziekenhuis moet de moeite waard zijn en ten goede komen aan patiëntenzorg. Voor langdurige implementatietrajecten is in het ziekenhuis niet altijd ruimte.

Toch werd incoronatijd duidelijk dat digitalisering urgente uitdagingen op kan lossen: zoals het monitoren van bezoekers en arts-patiëntgesprekken op afstand. De ervaringen uit coronatijd dragen in de toekomst bij om de zorg te verbeteren en patiënt-ervaringen te veraangenamen.

Download en lees meer

Lees in dit e-book meer over de volgende vier technische oplossingen voor de zorg.

  • Bezoekersaantallen monitoren voor meer efficiëntie;
  • Digitale intakes voor werkverlichting en betere patiëntenervaringen;
  • Track medische apparatuur voor gestroomlijnd asset management;
  • Digitale consults voor minder volle wachtkamers.

Vul het formulier in en ontvang het e-book gratis in je mail. 

Download het e-book

Lees meer over de 4 technische oplossingen voor efficiënte zorg in het ziekenhuis en vanuit huis

Whitepaper

Minder rompslomp, werkverlichting en betere patiëntervaringen

4 Slimme oplossingen om uitdagingen in de zorg op te lossen

De zorg experimenteerde voor de pandemie wel met digitale oplossingen, maar het was nog geen wijdverspreid fenomeen. COVID-19 maakte de inzet van slimme oplossingen ineens noodzakelijk.

Hoe help je patiënten op afstand, als het ziekenhuis niet te vol mag worden? Hoe maak je het bezoek zo efficiënt mogelijk, als een patiënt toch moet langskomen? De versnelde digitalisering opent de weg om meer technologie te gebruiken in zorginstellingen.

Download en lees meer

In dit whitepaper zetten we vier slimme oplossingen op een rij, die belangrijke uitdagingen in de zorg oplossen:

  • Wachttijden verkorten met digitale consults;
  • Een gestroomlijnde check-in met slimme vragenlijsten;
  • Medische hulpmiddelen altijd bij de hand met Track & Trace;
  • Ziekenhuizen efficiënter inrichten met locatiedata van bezoekers.

Vul het formulier in en ontvang het whitepaper gratis in je mail. 

Download het whitepaper

Lees meer over 4 slimme oplossingen om uitdagingen in de zorg op te lossen

Blog

Geef patiënten een betere en aangenamere ervaring door het ziekenhuis te digitaliseren

Digitalisering was voor ziekenhuizen een lange termijnvisie, maar de uitbraak van COVID-19 maakte deze ontwikkeling urgent. Hoe zorg je dat wachtkamers niet te druk worden? Wat doe je met patiënten die een consult nodig hebben, maar hun huis niet uit mogen? Digitale oplossingen voor dit soort kwesties zijn in het afgelopen jaar succesvol doorgevoerd en geaccepteerd. Ze verkorten wachttijden, verlichten administratieve rompslomp, maar verbeteren bovenal de ervaring van patiënten. Lees in deze blog hoe zorgverleners daar ook in de toekomst de vruchten van plukken.

Voorkom wachtrijen met digitale consults

Een digitaal consult was het afgelopen de meest gebruikte vorm om drukte in ziekenhuizen en zorginstellingen te voorkomen. Of zo’n digitaal consult werkt, valt of staat bij de uitvoering. Dokter en patiënt haken af als een de video hapert of van slechte kwaliteit is, of het leidt tot gemiste diagnoses. Toch zijn de voordelen duidelijk: de wachtkamer stroomt minder vol als je reguliere zaken op afstand bespreekt. Daarnaast bespaart het patiënten een autorit naar de huisarts of het ziekenhuis.

Een toegankelijk platform dat op elk apparaat werkt, maakt digitale consults succesvoller. Zo introduceerde network integrator Avit een oplossing gebaseerd op Cisco’s Webex. Een ingewikkelde installaties is niet nodig, geavanceerde technologie evenmin. Deze oplossing vervangt fysieke consults niet, maar biedt in veel andere situaties wél uitkomst. Denk aan het toelichten van testresultaten, medicijnadvies of een verwijzing naar een specialist.

Aangenamere patiëntervaringen met een digitale vragenlijst

Digitale consults gaan goed samen met een digitale vragenlijst, om vooraf informatie over de zorgvraag te verzamelen. Toch blijken formulieren vaak niet ingevuld of incompleet, waardoor dat in het ziekenhuis alsnog moet gebeuren. Een gemiste kans: misschien bepaalt de dokter op basis van de gegevens wel dat een consult niet nodig is. Dat voorkomt een onnodig ziekenhuisbezoek.

Door de omgeving van een digitale vragenlijst toegankelijk en gebruiksvriendelijk in te richten, is de kans groter dat mensen formulieren invullen. Door voltooide vragenlijsten in het centrale dossier van het ziekenhuis op te nemen, kan de dokter zich beter voorbereiden. Daarnaast is het mogelijk de ervaring van de patiënt op meerdere vlakken te verbeteren.

Op basis van de ingevulde gegevens kan de patiënt gepersonaliseerde informatie over het aankomende consult toegestuurd krijgen. Ook is een reminder voor zijn afspraak mogelijk, naast informatie over de locatie en details van het consult. Dat verlicht de stress die een ziekenhuisbezoek vaak met zich meebrengt.

Spoor apparatuur op en verbeter navigatie met track and trace

In noodgevallen is het belangrijk dat medische hulpmiddelen, zoals een beademingsapparaat of insulinespuit, snel voor handen zijn. Toch is dat in de hectiek en schaal van het ziekenhuis niet vanzelfsprekend. Apparatuur kan kwijtraken, helemaal in een gezondheidscrisis als COVID-19.

In de Calderdale en Huddersfield-ziekenhuizen in Engeland lossen ze dit op met een combinatie van locatie-services, het wifi-netwerk en slimme software. Door een label met wifi-ontvangst aan medische hulpmiddelen te bevestigen is precies te zien waar het apparaat zich bevindt. Deze labels sturen hun locatie om de zoveel tijd naar een centraal systeem. Via toegankelijke software zien medewerkers precies waar het item is.

Deze track and trace-methode kan ook ingezet worden om drukte te meten, door het mobiele apparaat van elke bezoeker te traceren. Het UMC in Utrecht past dit systeem in de praktijk toe. Door locatiedata te koppelen aan een visueel dashboard, is precies te zien waar de situatie uit de hand loopt. “Een beveiliger krijgt een berichtje als mensen te dicht bij elkaar staan, zodat hij in kan grijpen”, vertelt Corné Mulders, CIO van het UMC.

Het traceren van devices kan moeiteloos worden ingezet voor andere doelen. Denk aan het verbeteren van de incheck-procedure. “Bij sommige ziekenhuizen moet je nu je ID laten zien aan een grote machine. Dat is niet heel vriendelijk”, vindt Mulders. “Zou het niet mooier zijn om een berichtje te krijgen als je het ziekenhuis binnenwandelt, met de boodschap: ‘de dokter is klaar om je te zien?'”

Neem geheel vrijblijvend contact met ons op. Het brede portfolio van Cisco maakt een gecentraliseerde, digitale oplossing mogelijk: verschillende architecturen als Networking, Security en Collaboration staan met elkaar in verbinding.

Benieuwd hoe technische oplossingen zorgen voor efficiënte zorg in het ziekenhuis en vanuit huis? Of hoe je zorgt voor minder rompslomp, werkverlichting en betere patiëntervaring? Download dat het e-book of whitepaper door op de links te klikken.